Nyheder

Hårdt arbejde betaler sig: hold fra handelsgymnasiet skal til DM i Innovation

Regionskonkurrencen blev afholdt i Kolding, hvor cirka 200 andre grupper var med til at dyste om den fine titel.

- Vores indstilling var fra starten: ”Når vi vinder, skal det fejres med en god og velfortjent bytur, og ikke hvis vi vinder”, udtaler David Christensen, der er marketingdirektør i Customize, som gruppen kalder deres koncept.

I lidt under et år har de tre gymnasieelever arbejdet yderst hårdt på deres idé, mens klassekammeraterne hyggede sig i byen, og det bemærkede dommerne heldigvis.

- Vi fik stor ros fra alle dommerne for vores autistiske gå-på-mod, og ikke mindst vores innovative og banebrydende idé, som tog alle dommerne med storm, beretter David.

Gruppen kan slet ikke vente, til de skal dyste mod de allerdygtigste iværksættere på landsdækkende plan.

- Vi glæder os helt vildt. Vi kommer til gengæld til, at ligge vandret, indtil vi skal stille op til DM. Vi vil og skal vinde, siger David med et stort smil på læben.

DM-gruppe-logo.jpg

Undervisning af skuespillere
Gruppen har en masse kreative ideer til den næste scenepræsentation, der skal finpudses, så de fremadrettet kan erobre Danmark med deres unikke og revolutionerne idé inden for boligindretning. De skal have undervisning i præsentationsteknik fra professionelle skuespillere, og i disse dage er de ved at lukke samarbejdsaftaler med H&M og mange flere.

Hvis vi vinder DM, vil det være en kæmpe økonomisk hjælp i forhold til, at skulle realisere vores idé på landsplan uden at skulle låne pengene i banken, konstaterer David, der af konkurrencemæssige årsager ikke vil komme nærmere ind på idéen bag Customize.

Konkurrencen er sponseret af Danfoss og har til formål at fremme iværksætteri i Danmark. Læs mere her.

DM-gruppe-høj.jpg 
Felix Smidt(t.v.), der bl.a. er vært på tv-programmet Danmark har Talent, var konferencier til regionskonkurrencen. Han var ellevild med Rybners-elevernes idé og har allerede lagt en ordre.

DM-gruppe-3.jpg 
- Vi elsker at være innovative og tænke-ud-af-boksen, og vi tror på,
at iværksætterne er fremtidens helte, siger David Christensen, 
marketingchef i Customize.