Nyheder

Selvstændig rådgiver lærte eleverne om marketing på sociale medier

De sociale medier indtager en stadig vigtigere rolle, når det kommer til virksomheders marketingaktiviteter. Men er det nok bare at være til stede på de sociale medier? Ikke ifølge tidligere elev på Teknisk Gymnasium Esbjerg, Kasper Hundebøl Hamann, der i dag rådgiver virksomheder om web og sociale medier gennem sit firma i Hjerting, HundebølHamann Aps.

Han gæstede for nylig Rybners i Grådybparken for at give eleverne indsigt i emnet, og en af de ting, han bestræbte sig på, var at få eleverne sporet ind på at tænke ligesom virksomhederne. 

Kasper Hundebøl
- I bør lytte til kunderne og lære jeres kunder bedre at kende. Hvordan vil de gerne tales til? Man kan få en masse indsigt i sine potentielle kunder, men det kræver, at I investerer en masse tid, forklarede Hamann, der kom med flere konkrete eksempler kombineret med teori om brug af sociale medier.

Efter at htx-huen var i hus, uddannede Kasper Hundebøl Hamann sig til datamatiker og fik efterfølgende arbejde på et reklamebureau i Odense. Mødet med de mange kreative mennesker åbnede en ny verden for ham og fik ham til at interesse sig mere for, hvordan virksomheder får deres budskaber ud til de rigtige målgrupper - og herunder hvordan de inddrager de sociale medier. I sin rådgivende virksomhed trækker han på folk i sit netværk, når kunderne skal have udført opgaver, relateret til rådgivningen

Det var underviser Søren Møller Christensen, der havde fundet frem til den lokale ekspert i sociale medier - selvfølgelig på Facebook.