Nyheder

Handelsskoleeleverne demonstrerede kreative SKILLS

Se flere fotos på Facebook.

Fordelt på 28 kreative, farverige og informerende stande med 2-3 elever på hver præsenterede eleverne de varer, services og koncepter, som kendetegner den virksomhed, de har valgt at arbejde med. Krydret med smagsprøver, sjove konkurrencer, events, god musik og ikke mindst masser af smil gav eleverne de besøgende én på opleveren.

Dommerne bestående af butiksindehaver Susanne Rosengreen, mediechef ved Radio Victoria, Karina Kikkenborg, Charlotte Christensen fra skolepraktikken og underviser Morten Laursen bedømte elevernes stande ud fra visuel merchandising, præsentationsteknik, events, afsætning via elektroniske medier og andre markedsføringsforhold.

Eleverne har arbejdet med projektet i et par uger, og det indgår desuden som en del af deres grundfagsprøve. Til august starter de i lære som elev, og dem, der ikke har fundet en elevplads, starter i skolepraktik.

IMG_6868-web.jpg

Hvad viser I på jeres stand?

IMG_6857-web.jpg
Bianca Hansen, EUD detail:
- Vi har opstillet en sengeudstilling med varer fra JYSK, og ud fra skitsen over butikken i Esbjerg fortæller vi om varernes a, b og c-placeringer. Jeg har fået elevplads i JYSK, så det er fedt at få noget baggrundsviden, inden jeg starter. Jeg var til to samtaler inklusiv et videointerview, inden lærepladsen kom i hus.

Ikke-navngivet-1.jpg

Kristoffer Lauridsen, EUX handel, hvor man går to år i skole og er to år i lære:
- Vi har valgt Carlsberg, som er en spændende global virksomhed. Jeg vil gerne være bilsælger og søger elevplads i et bilhus.

IMG_6847-web.jpg

Rikke Hjort, EUD detail:
- Vi kører et sommertema og tilbyder smagsprøver på forskellige nye læskedrikke. Du kan også deltage i en konkurrence, hvor det gælder om at huske mest muligt. Jeg starter som elev hos MENY i Blåvand den 1. august og glæder mig til at opleve den brede kundegruppe, der også omfatter mange turister.

Ikke-navngivet-2.jpg

Malthe Korsholm, EUD detail:
- Vi har valgt at fremvise modetøj fra Junk de Luxe, et dansk mærke, som herretøjsbutikken Wagner er eneforhandler af. Mærket henvender sig til den unge målgruppe, og det er også derfor, vi spiller ung pop/rap. Jeg har været så heldig at få elevplads hos Wagner, hvor jeg også har været i praktik.