Nyheder

Erhvervsfolk og hhx’ere indgik i lærerig Business Combat

Torsdag fik hhx-eleverne, der har virksomhedsøkonomi på A-niveau, selskab af erfarne erhvervsfolk fra byens virksomheder. På blandende elev/erhvervshold dystede de om at være bedst til at drive en fiktiv virksomhed, der sælger droner.

Erhvervsfolkene var inviteret af Deloitte og Sydbank, som var med til at finansiere eventen. Slagets gang blev styret af Keld Nørgaard, der driver virksomheden Welcome Management og har over 20-års erfaring med det professionelle, it-baserede virksomhedsspil.

DSC_1234-web.jpg
Uformel networking
Rundt om ved bordene blev der skruet og drejet på de forskellige parametre og lagt strategier vedrørende prissætning, produktionsmængde, produktudvikling, reklame med videre. Flere gange undervejs i spillet kunne holdene få et indtryk af deres egne og konkurrenternes formåen via de kvartalsmæssige opgørelser.

- Vi har en rigtig god dialog og diskuterer meget, indskød Michael Tangaa, indehaver af indretningsfirmaet Room67, imens drøftelserne om at købe en markedsanalyse var i fuld gang. Han var på hold med Anne og Kristian fra 3.j, Lasse og Frederik fra 3.e og Stig Petersen fra Deloitte.

- Dagen er også en oplagt mulighed til at få hilst på nogle af de unge, vi gerne vil rekruttere til elev- og traineestillinger, bemærkede revisoren fra Deloitte.

Også eleverne var godt tilfredse med at skifte tavleundervisning og e-lærebøger ud med en omgang business combat.

- Det er spændende at se, hvilke konsekvenser vores handlinger har. Spillet virker meget realistisk, og samtidig kan vi koble vores teori på, konstaterede Kristian fra 3.j.

Vinderholdet.jpg
Erhvervsspillet blev afviklet over otte runder, der hver svarede til et kvartal. Ved spillets udgang havde Hold 7 skabt det største overskud. Vinderholdet bestod af Jakob Skriver fra 3.t, Jonas Sunesen fra 3.f, Frederik Møller Hansen, Jonas Gudsø Jantzen og Simon Friis Fosgerau fra 3.d og Anne Cathrine Nielsen fra Deloitte.

DSC_1237-web.jpg

 Eleverne fik rig mulighed for at bruge deres viden i det virkelighedsnære spil.